MJ wrongful death suit / kitkat gegen AEG

  • AUSSAGE IM MILLIARDEN-PROZESS


    Sanitäter: Michael Jackson
    sah aus wie ein Krebspatient


    Vier Jahre nach dem Tod von Michael Jackson streiten sich die Angehörigen des Popstars und dessen Konzertveranstalter um die Schuldfrage – und um Schadenersatz in Millionenhöhe.
    Jacksons Mutter Katherine wirft der Gruppe AEG Live vor, den Arzt Conrad Murray nicht ordentlich überprüft zu haben, der Jackson damals behandelte und ihm die Überdosis des Narkosemittels Propofol verabreicht hatte.
    Rettungssanitäter Richard Senneff gab am Dienstag vor Gericht in Los Angeles einen Einblick in die Szenerie, als er zum bereits toten Jackson gerufen wurde. „Jackson hat ausgesehen wie ein Krebspatient, der zum Sterben nach Hause gekommen ist“, erklärt er der „LA Times“.


    *****s blau angelaufene Hände, Füße und Lippen sowie seine trockenen Augen deuteten bereits an, dass der Popstar seit einiger Zeit aufgehört hatte zu atmen, sagte Richard Senneff. Der Arzt Murray habe völlig neben sich gestanden, als er versucht habe, Jackson wiederzubeleben. Auf dem Nachttisch hätten mehrere Arzneimittelflaschen gestanden, daneben ein Infusionsbaum und Sauerstoffbehälter. Murray habe mit keinem Wort das Propofol erwähnt, sagt Senneff.
    Die Anhörung begann am Montag mit den Statements der Anwälte der Konfliktparteien. Jacksons Anwalt Brian Panish warf der Eventfirma AEG Live vor, anstatt einer sorgfältigen Überprüfung Murrays sich bei der Vermarktung des „King of Pop” nur um den eigenen Profit gesorgt zu haben.


    Die Jury müsse feststellen, wer für seinen Tod verantwortlich sei. Die Anwälte von Jacksons Mutter argumentieren zudem, dass AEG Live von den massiven Finanzproblemen des Arztes hätte wissen und vorgewarnt sein müssen.
    Der Konzertveranstalter wies die Vorwürfe zurück und erklärte, Murray sei nicht von AEG Live engagiert worden. Die Firma habe nicht von Jacksons Medikamentenproblemen wissen können, sagte AEG-Anwalt Marvin Putnam. Jackson sei letztendlich selbst für seinen Tod verantwortlich gewesen.


    Michael Jackson war im Juni 2009 mit 50 Jahren während der letzten Vorbereitungen für seine Comeback-Tour „This Is It” gestorben, nachdem ihm der Kardiologe Murray das Narkotikum Propofol verabreicht hatte. Murray wurde später wegen einer Mitschuld am Tod von Jackson zu vier Jahren Haft verurteilt.
    Katherine Jackson strengt die Klage gegen AEG Live auch im Namen der drei Jackson-Kinder Prince, Paris und Blanket an. Der Zivilprozess vor einem Geschworenengericht könnte bis zu drei Monate dauern. Zudem könnten die beiden ältesten Kinder des verstorbenen Sängers in den Zeugenstand berufen werden. Mögliche Zeugen sind auch Supremes-Sängerin Diana Ross, der Regisseur Spike Lee und der Musikproduzent Quincy Jones.


    bild.de


    Die Überschrift... :never :sad

  • Michael Jackson-Familie aus dem Gerichtssaal verbannt



    Der zweite Tag des Jackson-Prozesses gegen Konzertveranstalter AEG soll damit begonnen haben, dass ein Großteil von Michael Jacksons Familie aus dem Gerichtsaal verbannt wurde. Die
    Anwälte von AEG befürchteten, die zahlreichen Familienmitglieder könnten die Geschworenen beeinflussen. Nach dem zweiten Tag der
    Jackson-Klage gegen Konzertveranstalter AEG ist die Familie des 2009 verstorbenen Pop-Stars aus dem Gericht verbannt worden. Der Grund: Man
    befürchte, dass die zahlreichen Mitglieder Einfluss auf die Geschworenen ausüben könnten, meldet die britische Zeitung „The Sun“. Ursprünglich
    war vorgesehen, dass Mutter Katherine Jackson (82) von ihren Kindern Janet, Jermaine, Jackie, Tito, La Toya, Rebbie und Randy Jackson in dem
    viermonatigen Prozess unterstützt wird.
    Doch nach dem zweiten Tag gaben die Anwälte von AEG bekannt: „Es ist ein Risiko damit verbunden, wenn wir sie in den Gerichtssal lassen.“ Einzig
    Katherine Jackson darf nun als Anklägerin weiter erscheinen. Jacksons Familienanwalt hat zudem durchgesetzt, dass sie jeden Tag von einem
    ihrer Kinder begleitet werden darf. Am Dienstag war es der 51-Jährige Randy, der seiner Mutter zur Seite stand. „Er darf bleiben, aber Sie
    dürfen nicht alle fünf mit in den Gerichtssal nehmen“, soll Richterin Yvette Palazuelos gesagt haben.


    Die Jackson-Familie beschuldigt AEG, auf ***** Druck ausgeübt zu haben, obwohl sie wussten, dass der 50-Jährige medikamentenabhängig war und an Schlaflosigkeit litt. Außerdem halten Katherine Jackson und Jacksons drei Kinder Prince (16), Paris (15) und Blanket (11) AEG für schuldig am Tod des „King of Pop“, weil sie Dr. Conrad Murray als Arzt anheuerten und überwachten. Murray hatte Jackson
    die wohl tödliche Dosis des Sedativs Propofol verabreicht. Er wurde vergangenes Jahr wegen fahrlässiger Tötung zu vier Jahren Haft verurteilt.


    http://www.focus.de/kultur/ver…-verbannt_aid_977345.html

  • 30. April 2013 05:50
    Tod des King of Pop
    Jackson-Mutter wirft Konzertagentur "rücksichtsloses" Profitstreben vor


    Vier Jahre nach seinem Tod wird der Fall Michael Jackson erneut vor Gericht verhandelt. Katharine Jackson, die Mutter des früheren King of Pop, erhebt schwere Vorwürfe gegen die Konzertagentur AEG. Sie soll eine Mitschuld am Tod des Sängers haben - und dafür Millionen bezahlen.


    Die Mutter des verstorbenen Popstars Michael Jackson hat im Prozess gegen dessen Konzertagentur AEG schwere Vorwürfe erhoben. Der Veranstalter AEG habe seine Verantwortung gegenüber dem Star vernachlässigt und "rücksichtslos" nach eigenem Profit gestrebt, sagte der Anwalt von Katherine Jackson, Brian Panish, am Montag vor einem Gericht in Los Angeles.


    AEG wies die Vorwürfe zurück. Panish warf der Agentur insbesondere die Anstellung des Arztes Conrad Murray für Jackson vor. Dieser war 2011 wegen fahrlässiger Tötung des Sängers zu vier Jahren Haft verurteilt worden. Michael Jackson selbst, Murray und die AEG hätten allesamt eine Rolle bei Jacksons Tod gespielt, sagte Panish. "Aber ohne AEG wäre das alles nicht passiert", fügte er hinzu. Die 82-jährige Katherine Jackson verfolgte seine Äußerungen nahezu reglos. AEG habe "um jeden Preis die Nummer eins" sein wollen und sich nicht darum gekümmert, ob jemand dabei zugrunde gehe, sagte Panish weiter.


    Die Familie des 2009 verstorbenen Sängers wirft AEG vor, trotz des Wissens um den angeschlagenen Gesundheitszustand des Künstlers einen zu hohen Druck auf Jackson ausgeübt zu haben. Zu der Zeit, als er starb, probte Jackson für eine Konzertreihe, die AEG veranstaltete.


    Der Anwalt von AEG, Marvin Putnam, sagte hingegen vor Gericht, es habe keine warnenden Hinweise auf Jacksons angeschlagenen Zustand gegeben. "Die Wahrheit ist, dass Jackson jeden in die Irre geführt hat", sagte er. Er habe stets darauf geachtet, dass niemand sein "tiefstes, dunkelstes Geheimnis kannte". Er habe sogar zwischen sich und seiner Familie eine Mauer aufgebaut. Süchtigen könne nicht geholfen werden, wenn sie sich nicht selbst helfen wollten, sagte er. Die Konzertagentur habe wie jeder andere auch "auf der anderen Seite dieser abgeschlossenen Tür gestanden", sagte Putnam weiter.


    Er zeigte vor Gericht Aufnahmen der Proben, die zwei Tage vor dem Tod des Sängers stattfanden, um zu illustrieren, dass dieser augenscheinlich in guter körperlicher Verfassung gewesen sei.


    Berichten zufolge fordert Katherine Jackson stellvertretend für Michael Jacksons Kinder Prince, Paris und Blanket von AEG Schadenersatz in Höhe von mehreren Milliarden Dollar. Es wird damit gerechnet, dass der Prozess mindestens drei Monate dauert. In dem Verfahren könnten zahlreiche bekannte Persönlichkeiten als Zeugen auftreten, darunter die früheren Ehefrauen des Popstars, Lisa Marie Presley und Debbie Rowe, sowie die Musiker Quincy Jones und Diana Ross.


    Michael Jackson war am 25. Juni 2009 im Alter von 50 Jahren auf seinem Anwesen in Los Angeles an einer Überdosis des Betäubungsmittels Propofol gestorben, das ihm sein Leibarzt Murray verabreicht hatte. Der Popstar litt damals unter chronischer Schlaflosigkeit.


    sueddeutsche.de

  • ..und wer sagts...Mark Lester :kotz.. der wirklich für Geld die Trash-Zeitungen im Rundumschlag bedient um über Michael Informationen zu streuen ..immer mit Sensationswert..:zorn..der müsste sich morgens eigentlich net mehr im Spiegel anschaun können... würde man selbst noch jemand als Freund betrachten... der nach meinem Tod Artikel in die Zeitung setzt nach dem Motto... "da und da war er hackevoll... achja..und was kümmert mich meine Aussage kurz nach seinem Tod... ..( niemals hätte er Michael unter Drogen gesehen..)..außerdem da hat er das und das gemacht und übrigens ich gab auch mein Sperma und sein Töchterlein wird von mir sein ..und ich sage das nur deshalb der Presse... weil ich doch das Beste für sein Vermächtnis und für seine Kinder will....usw...usw.."


    :kotz :kotz :kotz


    ..ich hab grad sooo nen Hals :zorn

  • http://www.nydailynews.com/ent…led-doc-article-1.1332513


    Ausschnitt:


    Los Angeles Police Det. Orlando Martinez said cell phone records show Dr. Conrad Murray called his girlfriend, Nicole Alvarez, at 1:08 p.m. on June 25, 2009, a minute after the ambulance carrying him and his stricken mega-star patient left Jackson’s home for Ronald Reagan UCLA Medical Center.
    “Do you have an opinion as to the substance of that call?” Brian Panish, a lawyer representing Jackson’s mother and children in their negligence lawsuit against concert promoter AEG, asked Martinez.
    “Yes,” the lawman replied, explaining that he had interviewed Alvarez and served a search warrant at her Santa Monica address.
    “What was determined?” Panish asked.
    “I found one piece of paper with Dr. Murray’s name — that had fallen behind the door of a cabinet — in the entire apartment (where) he’d been staying at (for) at least two months,” Martinez replied.
    Panish asked whether he found that suspicious.
    “Yes,” Martinez replied. “He was living there, and none of his stuff was there.”


    Martinez sagte aus, dass Murray um 13.08 Uhr am 25.6.2009 Nicole Alvarez anrief(wie die Aufzeichnungen der Gespräche zeigten), eine Minute, nachdem die Ambulanz ihn und MJ zum UCLA brachte.
    Parish fragte, ob er etwas vom Inhalt des Anrufs wisse. Martinen sagte, er habe Alvarez in ihrem Appartement unter der st. Monica Anschrift befragt. Er fand ein Stück Papier mit Murrays Name darauf - was hinter eine Schranktür gefallen war - im gesamten Appartement, wo er sich über die letzten beiden Monate aufgehalten hatte. Panish fragte, ob ihm das verdächtig vorkam. "Ja", sagte Martinez," Er lebte dort und es war nichts von seinen Sachen dort."

    .....


    After the jury left the courtroom Wednesday, Katherine Jackson’s lawyers said they believed they could locate Michael’s longtime nanny and confidante, Grace Rwaramba, and plan to call her as a witness as the trial proceeds.
    “We couldn’t find her, no one could find her,” lawyer Kevin Boyle said of the last-minute addition. “But we think we’re going to be able to find her, hopefully.”


    Nachdem die Jury am Mittwoch gegangen war, sagten die Anwälte von Katherine, sie glauben den Aufenthaltsort von Michaels langjähriger Nanny und Vertrauten, Grace Rwaramba, herausfinden und planen sie als Zeugin zu berufen.
    "wir konnten sie nicht finden, niemand fand sie, aber ich denke, wir werden sie noch finden, hoffentlich." sagt Boyle zu der Ergänzung der Zeugenliste in letzter Minute.
    .....

  • Michael Jackson’s mom, siblings fear they may lose lawsuit


    There are lots of jitters among members of Michael Jackson’s family this week — serious concerns their mega-million-dollar wrongful death lawsuit against the AEG concert promoters is not going their way.

    Family insiders say matriarch Katherine Jackson, who has been leading the charge in the case, and her children — especially Randy, Rebbie, Jackie and Jermaine — now fear they could easily lose the case.

    A major coup for the AEG legal team was provided by the revelation by RadarOnline of a damning document contradicting the opening statement by the Jacksons’ lawyer. The attorney made a big point of saying how so many people — including Michael Jackson’s family members — were very much aware of the king of pop’s serious drug addiction problems.

    However, back in 2007, after People magazine ran a story claiming Michael’s brothers and mother had staged an intervention to get him into rehab, Katherine Jackson and her other sons denied it. Going further, they then signed an official statement denying they had arranged an intervention and also that Michael had any problems with drugs or alcohol.

    A Jackson family source told this column Thursday. “The AEG folks have got to be very happy about this.”


    http://www.suntimes.com/entert…hey-may-lose-lawsuit.html





    tjoa...is halt dämlich, wenn man öffentlich etwas verneint/bestreitet,
    was man dann später in nem prozess ganz gerne völlig anders darstellen möchte...
    nur dass man seine unterschrift dann um die ohren bekommt...:bla



    (die 'source' von "radar" übrigens ist - wers noch nicht ahnte - randy.)

  • http://www.mjjcommunity.com/forum/thread…l=1#post3816841


    Jacksons vs AEG - Day 4 – May 2 2013 – Summary


    Katherine and Rebbie Jackson were at court today.


    AEG attorney opposed to Rebbie’s presence as she might be a witness (LATimes). Judge Yvette Palazuelos had ordered that only one Jackson family member accompany Katherine Jackson. AEG wanted it to be Randy every day (ABC7). Judge ruled Rebbie could stay. "I think Mrs. Jackson should have at least 1 support person in the courtroom.” (LATimes)


    AEG Anwalt macht Einwand bzgl. Rebbies Präsenz, weil sie ein Zeuge (LATimes) sein könnte. Judge Yvette Palazuelos hat angeordnet, dass nur ein Familienmitglied Katherine Jackson Jackson begleiten. AEG wollte, dass es jeden Tag Randy sein wird(ABC7). Richter entschied Rebbie könnte bleiben. "Ich denke, Mrs. Jackson sollte mindestens 1 Person Unterstützung im Gerichtssaal haben." (LATimes)



    LAPD Detective Orlando Martinez Testimony (continued)


    Jackson direct(continued)


    Orlandos Vernehmung wird fortgesetzt, Jackson-Direkt-Vernehmung.
    Panish befragt weiter bzgl. Murrays Schuldenständen. Murray kam seinen Hypotheken nicht hinterher. Martinez sagte er bekam Kreditreporte von 2 Firmen, aber nicht von Transunion weil sie die Vernehmung nicht aktzeptierten.


    Jackson’s lawyer Panish continued to go over Murray’s credit records. It showed Murray was behind his mortgage (ABC7)


    Martinez said he got Dr. Murray's credit reports from Experian and Equifax, but not Transunion, since they didn't accept the subpoena.(ABC7)


    Voicemail of Frank Dileo that he left to Murray 5 days before Michael died had been played in the courtroom (AP).


    Panish played a voicemail Frank DiLeo left to Dr. Murray on June 20, 2009: "I'm sure you're aware he had an episode last night. He's sick". Also in the voicemail, left on June 20, 09 DiLeo told Dr. Murray he thought MJ needed to get a blood test done to see what was wrong (ABC7)
    Panish spielte ein Voicemail von Frank Dileo hinterlassen an Dr. Murray am 20. Juni 2009 "Ich bin sicher Du weißt er hat eine Episode. Er ist krank. Er teilte Murray mit, dass er denkt er solle einen Bluttest machen um sehen was los ist.



    Phone message to Murray left by Jackson’s manager Frank DiLeo on June 20, 2009.


    “I’m sure you’re aware he had an episode last night. He’s sick. Today’s Saturday, tomorrow I’m on my way back. I’m not gonna continue my trip. Uh, I think you need -- I think you need to get a blood test on him today. I -- I -- we gotta see what he’s doing. All right. Thank you.” (LATimes)


    Jackson lawyer Panish said he believed that DiLeo had spoken with an AEG executive just prior to making the phone call. (LATimes)
    Jackson Anwalt glaubt das Dileo vorab mit AEG-Exekutiven gesprochen hat bevor er den Anruf gemacht hat.


    Next Panish showed some documents Martinez retrieved describing that Dr. Murray had lost his privilege at some hospitals. (ABC7)
    Panish zeigt einige Dokumente an Martinez die beschreiben das Murray seine Berechtigung in einigen Krankenhäusern verloren hat.


    Panish finish direct examination by getting Martinez to say, one more time, that he thought Dr. Murray was in dire financial straits in 09 (ABC7)
    Panish beschloss Vernehmung damit, das er Martinez das zu brachte, das er dachte das Murray in großen finanziellen Schwierigkeiten war.



    AEG cross


    AEG lawyer Putnam is doing the cross of Detective Martinez.


    Detectives Dan Meyers and Scott Smith partnered with Martinez. They investigate Dr. Murray in connection with the criminal matter.(ABC7)


    As a police officer, Putnam asked Martinez if he had special privileges to do searches. Martinez said private investigators can do it too (ABC7)
    AEG Anwalt Putnman fragt Martinez ob er besondere Priviligien hat um solche Recherechen zu machen. Martinez sagt private Ermittler können es machen.


    Putnam: If I wanted to look up your credit, will I need your permission?
    Putman: Wenn ich Ihren Creditkartenstand sehen will, benötige ich Erlaubnis?Martinez: I think so (ABC7)
    Martinez: Ich denke.


    Putnam: there are limits as to what civilians can do in terms of search, like DMV search?
    Putman: Gibt es Grenzen was zivile Personen bzgl. dieser Recherche machen dürfen, wie DMW-Ermittlung
    Martinez: I believe so(ABC7)
    Martinez: Ich glaube


    Putnam asked Martinez if searching someone's credit without consent is a crime
    Putman fragt Matinenz ob es ein Verbrechen ist die Kreditkarte von jemand zu recherchieren?
    Putnam: it would be a crime?
    Putman: Würde es ein Verbrechen sein?
    Martinez: It's a misdemeanor (ABC7)
    Martinez: Es ist ein Vergehen.


    Putman befragt Martinez zur Vernehmung von Murray, warum er mit ihm reden wollte.
    Er war weg als im UCLA mit ihm reden wollte. Er wollte dirket vom ihm, was passiert ist. War er verwundert über Murray? Ja, wenn es natürlicher Tod wäre, warum würde er verweigern mit ihnen zu sprechen. Ermittler versuchten ihn zu erreichen, aber beantwortete Telefonanfragen nicht. Das war verdächtig. Warum holte er sein Auto nicht ab?



    As to looking for Dr. Conrad Murray at UCLA, Martinez said: "when I sent the other two detectives to go find him, he was gone." (ABC7)


    Putnam asked Why Martinez wanted to talk to Dr. Murray: "To get straight from the horses's mouth what happened." (ABC7)


    Panish: Were you suspicious of Dr. Murray?
    Martinez: Yes, if it was medical emergency/natural death Why would he be refusing 2 speak w/ us (ABC7)


    Investigators attempted to reach Murray but the doctor did not answer his phone or return calls, which seemed suspicious, Martinez said.(LATimes)


    “If it was a medical emergency or a natural death, Why would he be refusing to speak with us? Why would he leave the hospital after he was asked to stay? Why would he not go back to pick up his car?” Martinez said (LATimes)


    “Why would he be refusing to speak with us? Why would he leave the hospital after he was asked to stay?" Martinez on Murray (LATimes)


    Martinez said they knew where Dr. Murray was, but he was not answering police calls. "We knew where he was, we were tracking his cell phone"(ABC7)


    Murray was tracked through his cellphone and found in Santa Monica. Detectives interviewed him two days after Jackson’s death. (LATimes) When interviewed Murray told Martinez he had spoken with AEG's people while at UCLA. (ABC7)


    Murray wurde ermittelt durch sein Cellphone in Santa Monica. Die Ermittler befragten ihn 2 Tage nach Jacksons Tod. Als er Murray interviewte sagte er, er hat mit AEG-Leuen im UCLA gesprochen.


    Putnam asked about all the times Martinez went to MJ's house over the months after MJ's death. Martinez confirmed he was there several times(ABC7)


    Judge Palazuelos asked Martinez if the police had secured MJ's property. Martinez said MJ's house was secured from 2:30 pm PT until about midnight on the day MJ died. After midnight, the scene was not secured. After midnight, Martinez said, MJ's house was only secured by MJ's security team and family members could come and go freely. (ABC7)
    Richter Palazuelos fragt Martinez ob die Polizei MJ`s Haus und Besitz gesichert habe. Martinez sagt MJ`s Haus wurde gesichert bis 2.30 pm bis Mitternacht an dem Tag wo MJ starb. Nach Mitternacht gab es keine Sicherung mehr. Es wurde nur von MJ`s Sicherheitspersonal gesichert und Familienmitglieder konnten frei ein- und ausgehen.



    Putnam showed Martinez picture of the front door of MJ's house. The detective identified the entrance as the one he used to enter the property. Martinez said the house has 3 levels: 1st, 2nd, basement w/ movie theater, exercise room, wine cellar; all very clean and organized. (ABC7) Although the foyer of the Holmby Hills home was pristine — a lavish, open space with ornate gold frames — and the dining room boasted flowing white curtains around giant windows that allowed in streaming sunlight, the second floor presented a scene that was radically different (LATimes) Although the entryway was immaculate, the second floor — where Jackson had been found by paramedics earlier that morning — was a deep contrast.(LATimes)


    Putnam zeigt Bilder vom Haus. Martinez beschrieb Zustand. Es gab einen radikalen Unterschieder zur 1. und 2. Etage. 1. Etage war strahlend, hell, mit Sonnenlicht durchflutet. 2. Etage wo Jackson gefunden wurde stand im Kontrast.


    Next picture showed the second floor's master bedroom -- it was MJ’s master bedroom, but not the one he received treatment. There were a lot of papers on the floor, master bedroom was very messy. (ABC7) the master bedroom on the second floor was in disarray (LATimes) Jurors were shown photographs Thursday of messy, clothes-strewn second-floor bedroom (LATimes) Martinez said curtains were pulled and fireplace was on. (ABC7 & LATimes) Pictures of master bedroom showed papers on the floor, clothes hung, books piled, moving boxes. Hall to the closet covered with clothes. One of the many closets in the master bedroom was very disorganized, clothes and boxes all over the place, on the floor. Complete mess. Pictures showed the master bathroom also messy, clothes everywhere, boxes with stuff, shopping bags. (ABC7)
    2. Etage wird näher beschrieben. Master-Bedroom war voller Papiere, Kleider lagen überall herum, es war alles in Unordnung..............


    A portable rack was jammed with hangers of clothing. More clothes were strewn about the room, including on the rumpled bedspread. On a desk were stacks of what appeared to be DVDs and papers. Books lay in piles on the floor. Lining the hallway floor that led from the bedroom to the master closet and a bathroom were piles of clothes. Inside the closet was a globe, shopping bags, a dress form with a red coat trimmed in black, and cardboard boxes that overflowed with even more clothes. Papers were strewn about the star’s bathroom, which had another cardboard box stuffed with clothing. Bags and towels lay scattered about. Inside the inlaid marble bathtub were additional towels. Nearby sat fancy glass bottles filled with liquids.(LATimes)


    Martinez said the room seemed messy but it didn't seem out of the ordinary. It was night and day compared to the rooms downstairs, he opined(ABC7)


    On the 26th, Martinez got a search warrant to search the house since he had obtained more information in the investigation. (ABC7)


    Martinez said that when he arrived, Jackson’s children and his brother Randy were at the home. He also saw three cars, including Murray’s BMW. (LATimes)


    Am 26. bekam Martinez einen Durchsuchungsbefehl, um das Haus zu durchsuchen, da er weitere Informationen in der Untersuchung eingeholt hatte. (ABC7)
    Martinez sagte, dass, als er ankam, Jacksons Kinder und sein Bruder Randy in der Wohnung waren. Er sah auch drei Autos, darunter Murrays BMW. (LATimes)


    ......

  • ..weiter 4. Prozesstag



    A search warrant and affidavit said that no adults besides Jackson were known to live at the location and that the staff was only allowed to be present on the ground floor. Martinez testified that the chef was allowed to leave food outside a door upstairs. (LATimes)
    Eine Ermittlung ergab, dass keine Erwachsenen neben Jacksons am Ort lebten und dass das Personal nur im Erdgeschoss zugelassen wurde. Martinez sagte, dass der Koch Lebensmittel vor einer Tür im Obergeschoss abstellen durfte. (LATimes)


    Search warrant: ...his staff was allowed to be present on the ground floor. No staff was allowed on the top floors. A chef, Kai Chase, was allowed to go upstairs to drop food off outside the door. (ABC7)
    ... seine Mitarbeiter durften nur im Erdgeschoss sein. Kein Mitarbeiter wurde in den oberen Stockwerken erlaubt. Ein Koch, Kai Chase, durfte nach oben gehen, um Nahrung vor der Tür abzustellen. (ABC7)


    Search warrant: During the course of the investigation, family members notified coroner that they had located luggage on the second floor (ABC7)
    Während der Ermittlungen teilten Familienmitglieder und Gerichtsmediziner mit, dass sie Gepäck im 2. Flur gesehen haben.


    Dr. Murray's attorneys called police for interview; lasted 2 1/2 hrs. Martinez said he learned facts that led him to believe this was criminal. Martinez said LAPD doesn't name people as suspects, but "It was common knowledge he (Dr. Murray) was a suspect." (ABC7)
    Dr. Murrays Anwälte riefen die Polizei zum Interview; dauerte 2 1/2 Stunden. Martinez sagte, dass er Fakten lernte, die ihn glauben ließen, dass es etwas Krimminelles ist. Martinez sagte LAPD nennt Personen nicht als Verdächtige, aber "Es war allgemein bekannt, er (Dr. Murray) war ein Verdächtiger." (ABC7)


    Based on information Murray provided, detectives obtained a search warrant and went back to Jackson’s rented Holmby Hills mansion on June 29 and looked for some medical bags the doctor said were kept on a closet shelf in the singer’s bedroom, Martinez said.(CNS)
    Gestützt auf Informationen von Murray erhielten Ermittler einen Durchsuchungsbefehl und gingen zurück zu gemieteten Holmby Jacksons Hügelvilla am 29. Juni und suchten einige medizinische Taschen die der Arzt wie er sagte, in einem Schrank Regal im Schlafzimmer des Sängers aufbewahrt wurden, sagte Martinez. (CNS)


    “This is (where) all that propofol (was), correct?,” Putnam asked. “Yes,” Martinez said. (CNS)
    "Dies ist (wo), das Propofol (war), richtig?", Putnam gefragt. "Ja", sagte Martinez. (CNS)


    Martinez said he first noticed the drug Propofol when he found a vial in Jackson's room. (ABC7) The detective said he had previously found a bottle of propofol lying on the floor near Jackson’s bed. Asked by Putnam if he knew anything about propofol at the time, Martinez replied affirmatively and added, “My next-door neighbor is a doctor.”(CNS) Martinez' neighbor is a doctor, he asked for help (ABC7)
    Martinez sagte, dass er zum ersten Mal Medikament Propofol bemerkte als er eine Phiole gefunden in Jacksons Zimmer. (ABC7) Der Detektiv sagte, er habe zuvor eine Flasche Propofol auf dem Boden liegend in der Nähe von Jacksons Bett gesehen. Gefragt von Putnam, ob er etwas über Propofol wusste zu dem Zeitpunkt, Martinez antwortete bejahend und fügte hinzu: "Mein Nachbar ist ein Arzt." (CNS)


    Martinez said he believes Dr. Murray's first orders of Propofol were in March 2009. They were shipped from Las Vegas to Santa Monica. Putnam asked Martinez about the medical equipments found at MJ's house: oxygen tanks, IV stand, ambu bag. "It was rented by Dr. Murray". Dr. Murray was the person who paid for the items, Martinez said. Dr. Murray also paid for all the Propofol orders. (ABC7)
    Martinez sagte, er glaubt Dr. Murrays erste Aufträge von Propofol waren im März 2009. Sie wurden von Las Vegas nach Santa Monica ausgeliefert. Putnam fragte Martinez über das medizinische Geräte das in MJ Haus gefunden wurde: Sauerstoffflaschen, Infusionsständer, Ambu-bag. "Es wurde von Dr. Murray gemietet". Dr. Murray war die Person, die für die Einzelteile zahlte, sagte Martinez. Dr. Murray bezahlte auch für alle Bestellungen des Propofols. (ABC7)
    Martinez said he first interviewed Katherine Jackson at the hospital. But six months later, he decided to go back to her and check out “some things regarding family meetings about addiction.” (AP) Martinez: Family had attempted several interventions, spoken with other sons about his possible problems with drugs. Martinez said he wrote that the family tried numerous interventions, but didn't know exactly how many. (ABC7)


    Martinez has testified that Katherine Jackson told him the family had tried drug interventions for MJ, believing he was addicted to painkillers (AP).
    Martinez hat ausgesagt, dass Katherine Jackson ihm gesagt habe, die Familie hatte medikamentöse Interventionen bei MJ versucht, weil sie glauben, er sei süchtig nach Schmerzmitteln(AP) .


    Martinez: “Mrs. Jackson said the family tried to help him but he would have nothing to do with it,” Martinez said. “She had asked Michael if he was taking any drugs, and he denied it.”
    Putnam: “What did Mrs. Jackson tell you?”
    Putman: Was hat Mrs. Jackson Ihnen erzählt?
    Martinez: “The family attempted several interventions. She had talked to her son about drugs herself. She said the efforts produced no results because he denied having a problem” (AP)
    Martinez: Die Familie versuchte verschiedene Interventionen. Sie hat mit ihrem Sohn über Drogen gesprochen. Sie sagte die Bemühungen führten zu keinem Resultat weil er verneinte ein Problem zu haben."
    But Katherine Jackson said her son refused any help, saying he didn't have a drug problem.
    Putnam: Do you remember what Mrs. Jackson told you MJ said?
    Martinez: That he denied having a problem (ABC7)


    Martinez: "Mrs. Jackson stated the family attempted several times to help Michael, however he would have nothing to do with it." (ABC7)


    Martinez said Mrs. Jackson thought MJ was taking drugs for back pain. The Detective thought his addition was to painkillers. (ABC7)
    Martinze sagte Mrs Jackson dachte MJ würde Mittel wegen seiner Rückenschmerzen nehmen und wäre vielleicht abhänig geworden.


    Martinez said Katherine Jackson told him she believed her son was taking medicine for back pain and might have become addicted. (AP)


    Martinez wrote in a doc that Mrs. Jackson saw Dr. Murray at UCLA for the 1st time. She said she didn't know who he was until Michael's death (ABC7) She told him she had never met nor known about Dr. Conrad Murray until her son died. (LATimes) When asked if Mrs. Jackson had ever met Dr. Murray she stated that she had not and didn’t even know who he was until after Michael’s death.” (WENN)


    AEG, also verified that Martinez wrote the following summary about that discussion:
    AEG verifiziert das Martinez folgende Zusammenfassung über die Diskussion verfasste:


    “Mrs. Jackson stated that she last spoke with Michael at his residence on Carolwood approximately one and a half weeks prior to his death. When asked if Mrs. Jackson had ever met Dr. Murray she stated that she had not and didn’t even know who he was until after Michael’s death. “Mrs. Jackson was asked if she or any other family members ever attempted to do an intervention with Michael as it relates to painkillers or any other drugs. She stated that there had been one attempted intervention at Neverland on behalf of Janet, however Michael didn’t want to participate. “Mrs. Jackson stated that she had been informed Michael had been taking drugs, however she had no idea which drugs, and she had never seen Michael take any drugs. Mrs. Jackson stated that the family attempted several times to help Michael however he would have nothing to do with it. She further stated that she had asked Michael if he was taking any drugs and Michael denied it.“When asked if Michael had any chronic medical conditions that she was aware of, Mrs. Jackson stated that he had problems sleeping and that his back frequently bothered him. She stated she thought the back pain was a result of falling off of a stage during a performance.” (LATimes)



    "Mrs. Jackson erklärte, dass sie zuletzt mit Michael an seinem Wohnsitz auf Carolwood etwa eineinhalb Wochen vor seinem Tod sprach. Gefragt, ob Mrs. Jackson jemals Dr. Murray traf erklärte sie, dass sie es nicht tat und nicht einmal wusste, wer er war, erst nach Michaels Tod. "Mrs. Jackson wurde gefragt, ob sie oder andere Familienmitglieder jemals versucht haben, eine Intervention bei Michael zu tun, was Schmerzmittel oder andere Medikamente betrifft. Sie erklärte, es habe eine versuchter Intervention auf Neverland gegeben mit Hilfe von Janet, aber Michael wollte nicht teilnehmen. "Mrs. Jackson erklärte, dass sie informiert worden war Michael würde Drogen nehmen, aber sie hatte keine Ahnung, welche Medikamente, und sie hatte noch nie gesehen, das Michael keine Drogen nahm. Mrs. Jackson erklärte, dass die Familie mehrmals versuchte zu helfen, aber er würde Michael nichts damit zu tun haben wollen. Sie erklärte weiter, dass sie Michael fragte, ob er Drogen nahm und Michael leugnete es. "Gefragt, ob Michael chronischen Erkrankungen hatte, erklärte Mrs. Jackson, dass er Probleme hatte und nicht schlafen konnte, da sein Rücken ihm Probleme machte. Sie erklärte, sie dachte, die Rückenschmerzen warenein Ergebnis des Herabfallen von einer Bühne während einer Aufführung. "(LATimes)


    Putnam countered plaintiffs several documents highlighting Dr. Murray's financial distress by saying all the liens belonged to one house.
    Puntman kontert die Darlegung der verschiedenen Dokumente über Murrays Finanzprobleme damit, dass er sagt sie beziehen sich alle auf ein Haus.


    Putnam asked if Martinez knew if Dr. Murray's license to practice medicine had been suspended before June 25, 2009? He said no.
    Putman fragt ob Martinez weiß das Murray`s Lizenzen zum Ausüben von Medizin vor dem 25. Juni 2009 irgendwo entzogen waren? Er sagt Nein.


    Putnam: Did Dr. Murray's debts excuse him in anyway for what he did? Martinez: No
    Putman: Entschuldigen Murrays Schulden ihn für irgendetwas was er tat? Martinez: Nein


    Putnam asked Martinez if Dr. Murray being in financial Trouble made him a suspect? He said no, it was the totality of the evidence (ABC7)
    Putman fragt Martinze ob Dr. Murray finanzielle Probleme ihn verdächtig machten?
    Er sagt nein, es war die Gesamt der Beweise.



    Jackson re-direct


    Panish said Dr. Murray's hospital privileges were suspended because he was late returning phone call while on duty & lack of record keeping (ABC7)
    Panish sagt das Dr. Murray Krankenhausprivilegien suspendiert wurden weil er zu spät einen Anruf beantwortete (Notbereitschaft)


    Panish accused AEG of implying Murray was a great doctor. "But that's not true, you found out that he had killed someone else" Panish asked. Putnam objected and Panish rephrased the statement, saying Martinez found out Dr. Murray was sued for wrongful death of another patient (ABC7)
    Panish beschuldigt AEG, dass sie weiß machen Murray sei ein großer Arzt. "Aber das ist nicht war, sie fanden heraus, dass er jemand anders tötete" fragte Panish.
    Putman erhebt Einspruch.
    Panish formuliert Satz um in "verklagt wurde für den Tod eines anderen Patienten"


    (Note: This could be the other patient they are talking about:
    http://www.tmz.com/2011/02/15/dr-conrad-…wrongful-death/)
    About seeing Mrs. Jackson and the kids at UCLA:
    Martinez: distraught
    Panish: Upset?
    Martinez: Very (ABC7)


    Martinez said Katherine Jackson did not have attorneys present when he interviewed her. She was cooperative and forthcoming. (ABC7)
    Martinez sagt, Kathrine hatte keine Anwälte dabei als sie sie verhörten. Sie war kooperativ und zuvorkommend.


    Panish : “Is there anywhere in the penal code that says if you have a messy room that’s against the law?” (LATimes) Martinez laughed and said no.(ABC7)
    Panish: " Gib es einen Geseztescode, der besagt ein unordentlicher Raum ist strafbar? Martinez lacht und sagt. Nein


    As to the moving boxes, Panish asked Martinez if he knew MJ was planning to go to England the first week of July. He said yes. (ABC7)
    Über die Umzugskartons, Panish fragt Martinez ob er wusste das MJ plant nach England zu gehen im Juli. Er sagt: Ja.


    Panish: have you changed your mind?
    Panish: Haben sie ihre Meinung geändert?
    Martinez: Did not change my mind that Dr. Murray's financial distress was the reason for his actions.(ABC7)
    Martinez: Ich habe meine Meinung nicht geändert, dass ich glaube, dass seine Finanzen der Grund für seine Handlungen waren.



    AEG re-cross


    Putnam asked if anyone at AEG ever refused to speak with police or produce documents, and Martinez said no. They gave police one email (ABC7)
    Putman fragt, ob irgendjemand von AEG verweigert habe mit der Polizei zu reden oder Dokukumente zu zeigen und Martinez sagte . Nein. Sie gaben der Polizei ein EMail


    Putnam noted that the person who died under Dr. Murray's care died of natural causes and no lawsuit was filed. Marinez said he was wrong.(ABC7)
    Putman sagt die Person, die unter Dr. Murray starb, verstarb eines natürlichen Todes und keine Klage wurde erhoben. Martinez sagt, er habe sich geirrt.


    Putnam asked Martinez what was his suspicion. For that amount of money he wondered if Murray would bend rules to be the 1 getting the money (ABC7)


    Putnam: the suspicion wasn't about the source of that money, AEG Live?
    Martinez: It didn't matter to our investigation (ABC7)


    Martinez bestätigt, dass das Geld keine Rolle in ihren Ermittlungen spielte


    Jackson re-direct


    "Did you change your mind that his financial problems were the motive 4 what he did to bend the rules?" Panish asked. "No," Martinez replied (ABC7)


    Jackson-Anwalt bringt Martinez nochmals dazu zu sagen, dass er glaubt Finanzprobleme seien Motiv für Murrays Handeln gewesen.
    -------------------------------------------


    Martinez was excused subject to recall in case defendants want to put him on the stand again. (ABC7)


    No court tomorrow Friday May 3, 2013. Jacksons told the judge toxicologist Mr. Anderson and coroner Dr. Rogers are expected to testify on Monday.(ABC7)


    Kein Gericht am Freitag.
    Toxikologe Anderson und Gerichtsmediziner Rogers werden die nächsten Zeugen der Jacksons sein.

  • Thomas Messereau redet bei Piers Morgan
    über Conrad Murrays Knast- interview vom 2. April 2013 mit Anderson Cooper


    http://mjstar.co.uk/index.php/…mesereau-on-piers-morgan/





    mich interessiert dabei im grunde nur, wie loyal und nahezu liebevoll er über michael redet, auch nach all der zeit noch.. :wub

    auch wenn ich -anders als er - nicht hoffe, dass kitkat gewinnt.
    aber eben aus anderen gründen. er sieht das natürlich von der rechtsseite her, ich von der gefühlsmässigen seite.
    und da gönn ich dem clan einfach keinen cent, über welchen umweg auch immer, den sie durch mike bekommen.

  • 02. Mai 2013
    von Fabian Peltsch
    Prozess


    Michael Jacksons Arzt war verschuldet - handelte der Konzertveranstalter fahrlässig?


    Jacksons Arzt soll hoch verschuldet gewesen sein und aus Eigennutz keine Rücksicht auf die Gesundheit des Sängers genommen haben. Jacksons Familie wirft dem Konzert-Veranstalter AEG Fahrlässigkeit vor, da man den Arzt angestellt habe, ohne seine persönlichen Verhältnisse zu prüfen.Galerie: Michael Jackson


    Der Prozess der Familie von Michael Jackson gegen den Konzertveranstalter AEG bringt neue Einsichten in die Todesumstände des "King Of Pop". Der Kriminalbeamte Orlando Martinez, der Jacksons Tod 2009 untersucht hatte, sagte nun vor Gericht aus, dass Jacksons "Leibarzt" Conrad Murray zur Zeit von Jacksons Tod mit hohen Schulden zu kämpfen hatte.


    Laut Martinez saß Murray zum Zeitpunkt von Jacksons Tod auf unbezahlten Studienkrediten, hatte seine Kreditkartenrechnungen nicht bezahlt und lag zudem mit den Unterhaltszahlungen für seine Kinder sowie mit der Miete für seine Geschäftsräume im Rückstand.


    Mit dieser Aussage könnte der Vorwurf der Fahrlässigkeit gegen den Veranstalter AEG gestützt werden. Jacksons Familie argumentiert, AEG hätte den Arzt Conrad Murray nicht beauftragen sollen, ohne vorher seine persönlichen Verhältnisse zu untersuchen. Der Arzt soll wohl auch aufgrund seiner Schulden Druck ausgeübt haben, um Michael Jackson für die anstehenden Comeback-Konzerte unter allen Umständen fit zu halten. "Es hätte seine Geldprobleme lösen können", gab auch Ermittler Martinez vor Gericht zu bedenken.


    Der Konzertveranstalter wies unterdessen die Vorwürfe durch seinen Anwalt Marvin Putnam zurück. Murray sei nicht von AEG Live engagiert worden, ein geplanter Vertrag sei nie zustande gekommen. Auch habe man nicht von Jacksons Medikamentenproblemen wissen können, so der Anwalt.


    Auch der Rettungssanitäter Richard Senneff äußerte sich unterdessen zu dem Fall und zu Murrays Verhalten. Als er bei Jackson eintraf, so der Sanitäter, hätten blau angelaufene Gliedmaßen und Lippen darauf hingewiesen, dass Jackson bereits seit längerem tot gewesen sei. Sein Leibarzt Murray habe bleich und schweißgebadet daneben gestanden, von einer Überdosis Betäubungsmittel habe er ihn nicht in Kenntnis gesetzt.


    Michael Jackson war im Juni 2009 im Alter von 50 Jahren gestorben, nachdem Conrad Murray ihm das Beruhigungsmittel Propofol verabreicht hatte. Murray war in einem anschließenden Gerichtsverfahren wegen einer Mitschuld an Jacksons Tod zu vier Jahren Haft verurteilt worden.


    Der laufende Rechtsstreit wird sich vermutlich über die nächsten Monate hinziehen, berühmte Musiker wie Prince und Diana Ross sollen dabei in den Zeugenstand gerufen werden, ebenso Jacksons Ex-Frau Lisa Marie Presley sowie seine älteren Kinder (und Mitankläger) Prince und Paris.



    http://www.rollingstone.de/new…nstalter-fahrlaessig.html

  • MJ Estate’s motion to seal medical record


    Estate’s motion to seal medical records is denied and the medical records are ordered to get unsealed.
    Judge’s reasons for denying the motion to seal medical records include: court records being presumed public, public’s right of access to information, both Katherine and AEG stating they will be relying on medical records, how Michael’s medical history is the main issue in this trial, parties right to fair trial and how it would be impractical to close down the courtroom to public when medical information is presented.


    The same day of this ruling Estate has filed a second amended notice of motion to seal which would be heard August 16, 2013.
    http://www.mjjcommunity.com/fo…99&viewfull=1#post3818199



    ..der Antrag seitens des Estate auf Versiegelung der Krankenakten wurde abgelehnt... Gründe: Recht der Öffentlichkeit auf Information;
    Katherine und AEG geben an auf die Akten angewiesen zu sein... Michael's Krankengeschichte ist Hauptthema des Prozesses

  • je öfter ich es höre/lese, dass die eigene mutter das anzettelt......
    VIELEN DANK, KITKAT, du dämliche alte schachtel!
    freut alle welt, sich über jede kleinste angelegenheit nun
    aufgeilen zu können,
    und die klatschpresse mit privatesten infos zu bestquoten/verkaufszahlen zu pushen!
    wieviel geld bekommste denn unter dem tisch für deine blödheit?
    ist dein sohn dir echt SO viel wert, dass du auf teufel komm raus
    nen prozess führst, der michaels name noch 4 jahre nach seinem tod
    mit dreck besudelt?!
    hat er - nicht zuletzt wegen deinem brutalen ehemann und dir -
    nicht schon zu lebzeiten über jahrzehnte genug gelitten?!



    wahhh... ich krieg echt solche wut...wenn ich alles rausließe was ich denke...dannnnn.. §%&$$%&$$%& :zorn mir kommt einfach immer wieder die galle hoch, bei diesem misthaufen von 'familie' :kotz


    könnt mir vorstellen, dass das alles auch ein punkt is, warum paris
    grade jetzt immer wieder zu debbie 'flüchtet'....einfach um sich
    abzulenken von all dem dreck, und all den vermutungen und
    schlagzeilen, die letztlich dann an den kids am meisten nagen
    dürften.
    aber daran denkt die alte kuh ja keinen meter! :kotz

  • könnt mir vorstellen, dass das alles auch ein punkt is, warum paris grade jetzt immer wieder zu debbie 'flüchtet'....einfach um sich abzulenken von all dem dreck, und all den vermutungen und schlagzeilen, die letztlich dann an den kids am meisten nagen dürften. aber daran denkt die alte kuh ja keinen meter! :kotz


    Da könntest Du recht haben. Habe gelesen, daß Paris an Katherines Geburtstag auch bei Debbie war und (vermutlich) wohl nur kurz bei der Großmutter.


    http://www.tmz.com/2013/05/05/…ckson-debbie-rowe-photos/


    Und man kann nur sagen - richtig - wenn sie klug ist, wird sie sich mit 18 von dem Clan verabschieden.

  • Da könntest Du recht haben. Habe gelesen, daß Paris an Katherines Geburtstag auch bei Debbie war und (vermutlich) wohl nur kurz bei der Großmutter.


    http://www.tmz.com/2013/05/05/…ckson-debbie-rowe-photos/


    Und man kann nur sagen - richtig - wenn sie klug ist, wird sie sich mit 18 von dem Clan verabschieden.


    ..joa..und da bei den Zeugen net grad die Geburtstagsparty steigt...is das ja auch kein Drama und für mich vollkommen nachzuvollziehen..

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!