Album "XSCAPE"

  • Denke schon, nicht unbedingt die Reihenfolge. Die Infos kommen von Tweets von Leuten die an der Listening Party waren. Das einzige was noch unklar ist ist der allfällige Bonustrack.



    Ich weiss wir haben das Album noch nicht, aber denkt ihr es ist wahrscheinlich, dass wir einige Monate nach Release ein "Repackage" bekommen wie es heute viel gemacht wird? Mit z. B. 1-2 zusätzlichen Songs, und es würde nicht zuletzt die Verkäufe steigern.

  • Das Titelbild ist ja grandios, muß ich auch mal sagen. Da hat sich jemand mal richtig Mühe gegeben und nachgedacht. Alleine es künstlerisch so hinzukriegen Michael als toten Künstler quasi aus der Ewigkeit des Universums halb ins Diesseits schauen zu lassen. Grandios. Gleichzeitig wird endlich mal mit einem "aktuellerem" Bild gearbeitet, quasi der Michael den man noch in etwa die letzten Jahre kannte, statt sich immer auf die frühen 80er zu berufen. Desweiteren hat man mit dem Sternenbild die nostalgische Zuflucht in die Victory Zeit gefunden. Masterpiece.


    Finde es auch echt toll! Da steckt vieles drin, nur die Lippen sind etwas weiblich :lol:

  • Das Pre-Order-Album auf i-tunes von der Deluxee-Version zeigt 17 songs und 2 Videos:
    https://itunes.apple.com/us/album/xscape/id850697616


    Und
    von Kevin Hughes, engl. Radiomoderator
    Kevin Hughes ‏@Popprince6
    Std.#Xscape A Place With No Name... #AllAboutThoseMJharmonies
    Amazing.. pic.twitter.com/FbZirqcscH


    Kevin Hughes ‏@Popprince ·9 Std.


    #Xscape Still buzzing from what I heard tonight.. Do You Know Where Your
    Children Are. Wow! #MJ pic.twitter.com/VgmezdDido

  • Ich weiss wir haben das Album noch nicht, aber denkt ihr es ist wahrscheinlich, dass wir einige Monate nach Release ein "Repackage" bekommen wie es heute viel gemacht wird? Mit z. B. 1-2 zusätzlichen Songs, und es würde nicht zuletzt die Verkäufe steigern.


    Würde mich sehr wundern. Aber dagegen hätte ich mal sowas von nichts. ;D ;D ;D

  • hm.... also der Bonus track ist bei den originals mit drauf. das ist gut.
    dann.... es gibt keinen Gänsehaut song... also bitte lass es einer werden!!!!!!!!


    Würde mich auch interessieren, woher du das wissen willst.
    Von Chicago zb erhoffe ich mir sehr viel. Wenn ich nicht falsch liege, müsste Chicago eine Demo zu SmoothCriminal sein wie auch Al Capone.

  • ooops, stimmt, hab mich vertan... das weiss man noch nicht


    Ich würde auch nicht sicher davon ausgehen, dass die neu produzierte Tracks zwangsweise strickt am Muster der "originalen" hangeln. Wir können auch nicht sicher wissen, dass die Versionen der Tracks die wir kennen die "originale" sind oder ob es noch alternativ vokales bridges etc gibt.


    Ein weiser mann sagte einmal: "i like to take sounds and put them on a microscope and just talk about how we wanna manipulate the character of it"

  • War Chicago nicht eine Art Vorgänger von Smooth Criminal?
    She Was Lovin’ Me und Love Never Felt So Good hören sich irgendwie bekannt an... Kennt man die schon irgendwoher?
    Die anderen sind nicht "neu", ich bin aber auf die Überarbeitungen gespannt. Kann's kaum erwarten




    Timbaland:

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

  • Aus dem MJJC:


    Opinions from the listening party from UK website Pop Justice:








    Zitat

    I imagine these tracks will be brand new to the wider public though.
    The production and overall sound is so different to the demos too.


    Also was delighted that there doesn't seem to be many parts with 'extra
    vocals' from impersonators or session singers apart from one or two
    small parts.


    Always thought if they needed extra vocals they should've got a sister, brother or even 3T.





    Zitat

    This album SHOULD sell by the bucketload but i'm not sure if it actually will, especially as only eight tracks.



    Zitat

    I do agree it should sell very well, and seems the plan is really to
    go full blitz with the album across several platforms, so I think it
    has a decent chance of doing so.

  • Michael Jackson new album Xscape: first listen
    Bernadette McNulty gives her verdict on the forthcoming Michael Jackson
    album Xscape, a collection of eight 'new' songs featuring production by
    Timbaland


    Was the surprise news that Michael Jackson was about to release an album
    nearly five years after his death inspired by Kate Bush’s return? I like to
    think of him hanging out in the never-ending Neverland that is the afterlife
    and on hearing the news that an Eighties chart contemporary had sold-out 22
    nights at the Hammersmith Apollo in 15 minutes, wanted to remind people how
    in that summer of 2009, he was about to embark on a 50-date run at the O2.
    Take that Bush I can hear him saying.


    Not that I imagine Jackson to be bitter about his eternal confinement across
    the river Styx (I’m not sure Hades provides many recording studios) – but I
    see him more as fiercely competitive and as committed to being a singing
    superstar as he was in life.


    And it was exactly those qualities that I was reminded of on the first listen
    for his new posthumous album, called Xscape, set to be released in May.


    Appropriately, even the setting for the playback had a foot in the past. In
    the basement of a swanky Knightsbridge hotel, drinks flowed amongst the
    smoke mirrored walls and white leather couches as the label chief and DJ
    Trevor Nelson pumped up the crowd. It was as if the economic implosion of
    the record industry over the last fifteen years had never happened, let
    alone the fact that the stars of today, from Kanye West to Beyonce, are more
    likely to just throw their albums on the internet overnight than do anything
    as recherche as arrange a listening party.


    Still, in the reality of the present, bouncers confiscated our phones and more
    bizarrely, the record was played through the sound system via the brand of
    mobile the album is sponsored by. Apparently this was to give us an elevated
    sonic experience but it sounded fairly similar to the clanging, bass-heavy
    din of any overamplified iPhone speaker. Not that anything felt particularly
    sacrilegious about this corporate alliance. Again, Jackson was an early and
    enthusiastic pioneer of hooking up with global brands; I doubt he would have
    been doing anything different now.



    What the quality of the sound couldn’t diminish though was the pristine,
    front-and-centre presence of Jackson’s voice in the mix. The singer’s
    posthumous releases, particularly the 2010 compilation Michael, have
    ironically only served to make Jackson feel more dead, the lifeless songs
    lurching and thudding with the grace of Frankenstein’s monster, animated
    purely by brute studio (and commercial) force rather than organic impulses.


    Xscape at least sounds more like a labour of love and with only eight songs, a
    judiciously edited and cohesive album rather than an endless memory-stick
    jumble of offcuts. Former US X Factor judge LA Reid has overseen the
    process, working his way through four decades of unused recordings that
    Jackson has left behind. Employing a premier league team of top name pop
    producers, Reid has called the reboot ‘contemporizing’ Jackson’s songs, a
    euphemism that even Bernard Matthews might balk at when faced with the
    processed nature of these recordings. But the balance often feels quite
    subtle and even-handed between the original song and the new styles of
    orchestration and production.


    From fashionable-again orchestral disco and propulsively lithe electro to
    Rodney Jerkin’s trademark militarised beats, you can still hear fully-formed
    Jackson songs there – even more striking in an age where RnB and pop has
    largely become a collage of chants and breakdowns. I just haven’t hadn’t
    heard this many words in a pop song for ages, let alone proper verses,
    bridges and choruses.


    The only problem was that those verses, bridges and choruses made up songs
    that ultimately didn’t make the final cut of his classic albums. Sometimes
    it’s interesting to see the rough cuts and working out of an artist, to
    trace your finger along the arduous and often confused process by which
    something is made from nothing. Incredible pop music though tends to emerge
    much more fitfully and often between the undocumented interplay between
    different people.


    These songs all sounded like prototypes – that one a bit like Wanna Be
    Starting Something, the next, a distant cousin of The Way She Makes Me Feel,
    and if anything, they start to reveal some of the limited templates that
    Jackson worked with: the Jackson 5 good-time funk disco number; the bashful
    choirboy ballad; the angry, despairing epic. The lyrics, perhaps the
    critical thing in the magic of the final Jackson mix, often so strange and
    mantra-like, sounded on these songs forgettable generic, bar one that asked,
    Michael Gove-like, if you knew where your children were at midnight if they
    weren’t at home.


    But it was still a kind of wonder to hear that man-woman voice so utterly
    unlike any other, rude with vitality and power, flying through the octaves
    while simultaneously punctuating itself with those inimitable yelps and
    shrieks. And the producers seem to have responded in kind, digging out some
    of their most glistening beats and loops to burnish and embroider Jackson’s
    singing.


    Perhaps because this record does sound like it was at least made with some
    kind of love it felt quite poignant. What album would Jackson be making now
    I wondered? Would he still be stuck in the stylistic rut of his final work
    or would he have been rescued by Daft Punk and created some fresh miracle?
    The record producers sound like they are asking themselves the same
    questions, if not arriving at any answer.


    In the room, a strange portrait of Jackson hung down over us, most of his head
    clamped silently in a glitter dust trumpet while his eyes peer over the top,
    both mournful and defiant. The pregnant lady next to me rubbed her tummy.
    “The baby must love this,” she said, “they are going wild.” With Jackson,
    life obviously goes on.

    http://www.telegraph.co.uk/cul…-Xscape-first-listen.html

  • War Chicago nicht eine Art Vorgänger von Smooth Criminal?
    She Was Lovin’ Me und Love Never Felt So Good hören sich irgendwie bekannt an... Kennt man die schon irgendwoher?
    Die anderen sind nicht "neu", ich bin aber auf die Überarbeitungen gespannt. Kann's kaum erwarten


    -She was lovin me, da gabs einen Artikel über die (ursprüngliche) Produktion des Songs, der Song ist aber noch nirgends aufgetaucht.
    -Love never felt so good ist geleakt und war 2010 auch Album-Kandidat.
    -Chicago soll eine Art themenverwandter Vorgänger von SC sein und über die Zeit von damals (1945) "reden" ("fast wie wenn man eine Zeitung von damals liest", gemäss Matt Forger wenn ichs richtig im Kopf hab). MJ hat auch mit Rodney für die Invincible Sessions an dem Song nochmals gearbeitet. Die neue Version ist von Timbaland produziert, die "Originale" wahrscheinlich von Rodney Jerkins, falls sie die letzte Version an der MJ gearbeitet hat als Original aufs Album packen.

  • Meine Intuition sagt mir, dieses Album wird düster und böse mit deepen beats und HammerVocals. Ich denke es ist genau das was die Meisten wollen.
    Ich sags nochmal, ich liebe seine Balladen sehr, aber die düsteren Tracks schicken mich immerwieder auf eine reise...ich entdecke diese Lieder immerwieder neu und bin fasziniert von der Atmosphäre die Mike mit seiner Kunst geschaffen hat. So und in der Form ist mir das bei keinem anderen Künstler bisher aufgefallen, bzw hab ich es so empfunden.


    Offtopic: Manchmal denke ich mir bei manchen Liedern: "boha geiles Lied - unvorstellbar wie geil es geworden wäre, hätte es Mike gesungen" ZB Get Lucky von Daftpunk/Pharrell williams. Alleine die Vorstellung Mike hätte diese Lyrics gesungen und mit seinen einzigartigen Adlibs verziert besorgt mir eine Gänsehaut.

  • Neuer Spot:

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

  • Michael Prince ‏@MichaelPrinceMD 20h
    “@Epic_Records:
    Thrilled to announce Xscape, a NEW ALBUM of music by
    @MichaelJackson, Many of us wanted Xscape on Invinsible- Awesome
    song!


    James Barr ‏@imjamesbarr 17h
    Can't wait to hear the new #MJ
    album tonight #Xscape <3 so lucky to be at the album playback
    pic.twitter.com/fYpmLqXb6C


    James Barr ‏@imjamesbarr 14h
    I LOVED
    #Xscape... Probably the best we've heard since #Dangerous! The first track is
    amazing <3 @michaeljackson


    James Barr ‏@imjamesbarr 13h
    I feel so
    lucky to be one of the first ppl in the world to have heard Michael Jackson's
    new album <3 It totally lives up to the hype #xscape

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!