King of Kino

  • sony hat die 60 mio. die sie ausgegeben haben schon nach 5 tagen wiede drin, das heisst die können sich ganz entspannt zurücklehnen und zusehen wie die kassen noch länger sprudeln !!!


    Noch sind die 60 Mio nicht wieder drin.
    Der Film hat weltweit bis Sonntag $101 Mio eingespielt. Davon bekommen aber ca. 50% die Kinos. SONY/AEG/Jackson Estate haben also bislang ca. $50 Mio eingenommen.


    Ist immer ne gute Faustregel: die Produktionsfirma bekommt ca. 50% des Einspielergebnisses.


    Morgen wird das Geld dann aber wohl wieder drin sein.

  • Noch sind die 60 Mio nicht wieder drin.
    Der Film hat weltweit bis Sonntag $101 Mio eingespielt. Davon bekommen aber ca. 50% die Kinos. SONY/AEG/Jackson Estate haben also bislang ca. $50 Mio eingenommen.


    Ist immer ne gute Faustregel: die Produktionsfirma bekommt ca. 50% des Einspielergebnisses.


    Morgen wird das Geld dann aber wohl wieder drin sein.


    50% bekommen die kinos ??
    das glaubst du ja selbst nicht !!!

  • 50% bekommen die kinos ??
    das glaubst du ja selbst nicht !!!


    Als Faustregel liegt er da ziemlich richtig. ;)
    Wie gesagt, als Faustregel; die prozentuellen Abgaben werden von Film zu Film verhandelt. :blumen

    [center]
    [SIZE=2]
    "Durch Zweifeln nämlich kommen wir zur Untersuchung. Durch die Untersuchung aber vernehmen wir die Wahrheit."
    Peter Abaelard, Philosoph, 1079-1142


    "Vaterland nennt sich der Staat immer dann, wenn er sich anschickt, auf Menschenmord auszugehen."
    Friedrich Dürrenmatt, Schiftsteller, 1921-1990


    "Was ist Ketzerei? - Die Meinung aller, die nicht so denken wie wir."
    Friedrich der Große, König von Preußen, 1712-1786
    [/SIZE][/center]

  • Ihr scheint wohl zu vergessen, dass die 60 Mio. NUR die Kosten für die Distribution des Films sind.


    Dazu kommt noch ein beträchtliches Sümmchen für POST-PRODUCTION (Nachbearbeitung inkl. Schneiden, Überarbeiten des Filmmaterials usw.) + WERBUNG(!) weltweit.


    Ergo dürften die Gesamtkosten irgendwo bei 80-90 Mio. liegen.

  • Ihr scheint wohl zu vergessen, dass die 60 Mio. NUR die Kosten für die Distribution des Films sind.


    Dazu kommt noch ein beträchtliches Sümmchen für POST-PRODUCTION (Nachbearbeitung inkl. Schneiden, Überarbeiten des Filmmaterials usw.) + WERBUNG(!) weltweit.


    Ergo dürften die Gesamtkosten irgendwo bei 80-90 Mio. liegen.


    Richtig. :) Ich schätze die Kosten sogar noch höher ein. Ist aber auch egal, schlussendlich wird Sony schon ein schönes Plus machen. :blumen

    [center]
    [SIZE=2]
    "Durch Zweifeln nämlich kommen wir zur Untersuchung. Durch die Untersuchung aber vernehmen wir die Wahrheit."
    Peter Abaelard, Philosoph, 1079-1142


    "Vaterland nennt sich der Staat immer dann, wenn er sich anschickt, auf Menschenmord auszugehen."
    Friedrich Dürrenmatt, Schiftsteller, 1921-1990


    "Was ist Ketzerei? - Die Meinung aller, die nicht so denken wie wir."
    Friedrich der Große, König von Preußen, 1712-1786
    [/SIZE][/center]

  • DAs wär soooo geil.... :ehre:ehre:ehre:ehre

    [CENTER][/CENTER]




    "Es ist eine gefährliche Sache , aus deiner Haustür hinauszugehen, du betrittst die Strasse, und wenn du nicht auf deine Füße aufpasst, kann man nicht wissen wohin sie dich tragen."

  • Jackson Movie Up to $125.6M Globally


    Concert-rehearsal film has taken in $86M internationally after one week.
    By Daniel Frankel
    Published: November 04, 2009



    Sony announced Wednesday that it’s Michael Jackson concert-rehearsal film “This Is It” has reached $125.6 million globally, with the international ticket sales totaling $86 million after a full week in release.


    Domestically, according to the studio, the movie has taken in $39.6 million, with Tuesday box office receipts up 9 percent over Monday at $2.7 million.


    Sony paid concert promoter AEG Live $60 million to acquire footage from Jackson’s final concert rehearsals and distribute it worldwide.


    quelle:thewrap.com

  • Jackson film crosses $100 million internationally


    The Michael Jackson concert film "This Is It" has crossed the $100 million mark at international box offices as it enters its second weekend in theatres, the studio behind the movie said on Friday.


    The film has grossed $144 million worldwide, including $44 million from the United States and Canada.


    That is more than double the tally of receipts for 2008's blockbuster concert film "Hannah Montana/Miley Cyrus: Best of Both Worlds," a movie some box office watchers had used as a benchmark for "This Is It."


    Outside of North America, the biggest theatrical markets through Thursday night were: Japan with $18.2 million, Britain with $11.1 million and Germany with $8.9 million.


    "This Is It," distributed by Sony Corp-owned Columbia Pictures, was produced from footage of Jackson rehearsing for a series of comeback concerts in London in the final weeks before his June 25 death from an overdose of powerful medication.


    quelle:indianexpress.com

  • Box Office Report: Jackson stays King


    The King of Pop stayed at the top of the New Zealand box office this weekend, dominating the competition completely.


    Staying at number one for what should be its last weekend, This Is It showed great legs dropping only 27% and moonwalking another $770,000 to raise the Michael Jackson documentary to well north of $2.4 Million. With so much in its coffers after only 10 days, the farewell to the king looks to end up as one of 2009’s highest grossing pictures and also smash the Topp Twins: Untouchable Girls all-time record as the highest grossing documentary in New Zealand history.

    Coming in second to the gloved one was the Cameron Diaz tearjerker My Sister’s Keeper which beat off its more fancied competition to score almost $300,000 in a moderate amount of cinemas. Playing to a much more dramatic and older audience than a lot of the top ten, the drama was able to generate the second-best screen average (after This Is It) and should look forward to a very profitable run.

    Sliding down into third was Julie and Julia which flambéed its way over a million dollars. Jim Carrey’s A Christmas Carol opened wide to a very disappointing result in fourth place. Averaging a measly $1700 per theatre the Robert Zemeckis animated retelling of the Dickens classic found almost now traction this far out from Christmas. Disney would have expected a much bigger opening than the $122,000 that Carol did open with and would have hoped to still have had the title in cinemas over the Christmas break for two bites at the cake, but with such a horrid opening, many theatres will be pulling the picture for 2012 or Twilight: New Moon sooner rather than later.

    Opening in fifth with a more respectable opening was the final film of Heath Ledger The Imaginarium of Dr Parnassus. Doubling the average of the Carrey starrer the Terry Gilliam directed film was able to draw a large demographic of fans with numerous angles of interest in the flick. From the Monty Python director to the star wattage of the Ledger replacements (Depp, Law and Farrell), Dr Parnassus also supplied the box office with a little bit of mystery which will sell just about anything.

    Bruce Willis action title Surrogates slipped into sixth position collecting another $88,000 to add to its underwhelming total. The Disney release will have to rely on a big DVD launch to have any chance of breaking even. Opening in a surprisingly strong seventh place was Rialto’s latest opera release, this time opening Tosca, after last week’s All’s Well That End’s Well, to a very respectable $33,000.

    An Education continued to teach the box office a lesson in aging gracefully as it dropped into eighth position after five semesters on the charts. The Final Destination tumbled five spots to land in ninth place for the weekend, with a final box office total of around $750,000 looking more and more likely. Rounding out the kiwi top ten this weekend was Couples Retreat as it collected another $26,000 to sit agonizingly close to a million dollars.

    Next week should see Roland Emmerich’s latest disaster opus 2012 dominate the box office but the real must-see movie comes in the form of the year’s best horror film, the Spanish sequel [REC] 2. The “zombie” follow-up to one of the best and scariest horror movies of the last decade might even crack the top ten despite only playing in limited theatres.


    quelle:voxy.co.nz

  • Schön für Sony...


    Und schön für:
    Die Fans, für Kenny (Nominierung für Oscar?), schön für Katherine, schön für die Kinder und schön für die Wohltätigkeitsorganisationen, die Michael in seinem Testament bedacht hat.
    Denn ab Punkt X geht ALLES an den Estate.
    Ob Sony da jetzt als veröffentlichende Firma dran verdient, oder Universal, United Artists oder wat weiß ich - ist mir im Endeffekt schnuppe.
    Michael hatte nie ein Problem mit Sony, sondern mit Tommy Motolla.

  • mag es gewagt sein,
    aber auch ich glaube, dass michael - im WISSEN, dass die aufnahmen die letzten von ihm sein würden - durchaus FÜR diese doku gewesen wäre - eben auch, um seinen fans nochmal etwas von sich zu hinterlassen.
    dass er zu lebzeiten vielleicht nicht gewollt hätte, dass wir alles im 'rohbau' sehen - das ist was anders, und das nehm ich auch an.
    aber leider...ist er nicht mehr, und in anbetracht dieses faktes, hätte mike sich sicher gefreut, dass sogar eine art 'making of', noch dazu unfertig, einen solchen erfolg bringt. :)

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!