MJ and The Cirque du Soleil

  • Artikel aus der Washington Post:


    http://www.washingtonpost.com/…5/gJQAAi9sRW_story_1.html


    Michael Jacksons legendären Moves sind sein Vermächtnis in der Cirque 'Immortal World Tour "
    Von Sarah Kaufman, Freitag 6 Juli, 17.25 Uhr


    Wir wussten immer, Michael Jacksons Leben war ein Zirkus - Exzentrizität wirbelte um ihn herum wie die Paparazzi. Aber er war nicht der einzige Popstar von Merkwürdigkeit definiert. Die Sex-Skandale, Haustier -Schimpansen und radikale Änderungen an seinem Aussehen waren nicht ganz heraus zu halten in einer Branche, die Jerry Lee Lewis, Marilyn Manson und Lady Gaga hervorgebracht hat.


    Aber eine echte inspirierende große-Top-Spektakel-Show hevorbringen? Nun, das ist etwas, das nur Jackson tun konnte. Cirque du Soleil "Michael Jackson: The Immortal World Tour" rollt ins Verizon Center am Freitag, die behauptet, das "Wesen, die Seele und Inspiration" des verstorbenen King of Pop zu erfassen.


    In Interviews auf der Show-Website, sagen ihre Schöpfer, dass Jacksons Musik und Gesang die Produktion treiben. Sie irren sich.
    Zugegeben, die Musik ist wichtig- mehr als 30 von Jacksons Lieder, darunter Hits wie "Wanna Be Starting Somethin", "Dangerous", "Beat it", "Smooth Criminal" und "Man in the mirror", werden überall gehört werden. Die Show, bietet Mash-Ups, Remixe und Live-Auftritte in neuen Arrgangements. Der musikalische Leiter der Show, Greg Phillinganes,führt seine Expertise zurück auf Arbeiten mit Jackson an mehreren Alben des Sängers und seiner "Bad" und "Dangerous" Konzertreise, bei denen Phillinganes auch musikalischer Leiter war. Aber ohne Jacksons Vermächtnis als Tanz-Ikone, gäbe es keinen Cirque-Zirkus. Es wäre stattdessen die Jackson-Version von "Beatlemania". "MJmania," vielleicht.


    Denken Sie daran: Wenn er nicht so ein physischer Darsteller gewesen wäre, bekannt für seine introspektiven Solo`s sowie seine Full-out-Tanz-Nummern, in denen seine Beinarbeit die Karriere -Tänzer überstrahlte, die hinter ihm aufgefächert waren, wo würden Cirque -Tänzer, Schlangenmenschen und Akrobaten in der Lage sein , ihren berühmten Körper versinken zu lassen? Jackson war ein zutiefst talentierter kinetischer Künstler, genauso talentiert wie auch als als Musiker.
    Er war einzigartig in der Pop-Musik-Welt, ein Entertainer, dessen körperlicher Ausdruck bei uns ebenso kräftig ankam wie seine musikalischer. Sicher gibt es unzählige andere Popstars, die tanzen können. Ne-Yo gibt liebevolle Hommage an Jackson mit seinen weißen Socken und knackigen Jazz beeinflussten Choreografien (die Jackson, übrigens in hohem Maße vom Broadway, dem großen Bob Fosse ausgeliehen hat). Mit seiner Koordination, bringt Usher up-to-the-minute Tanz Trends wie den Memphis -Jook auf die Bühne. Aber sowie er hat Ne-Yo oder der begeisterte Sänger und Tänzer Chris Brown nicht die persönliche Extravaganz oder den Weltruf, ein theatralisches Ereignis wie die Cirque du Soleil Show hervorzubringen, die europäische Termine bis zum nächsten Frühjahr gebucht hat. Und keiner von ihnen hat Tanz als einen Eckpfeiler in seinem Handwerk gemacht, in dem Maße, wie es Jackson tat.
    Jacksons Identifikation als Tänzer ging über die übliche Praxis der Injektion von choreographierte Sequenzen in Live-Performances und Musik-Videos hinaus. Auch wenn solche ansprechenden Sänger-Tänzer wie Beyonce oder Madonna zu früh dieses Leben verlassen hätten, wie Jackson es vor drei Jahren im Alter von 50 tat, ich bin nicht sicher, dass dies zu einem Wunsch geführt hätte ein Tanz-Akrobatik-Spektakel zu erstellen wie es diese Cirque Produktion verspricht.


    "Ich weiß nicht, wen man wirklich mit ihm vergleichen kann", sagte Ballett-Star Mikhail Baryshnikov mir kurz nachdem Jackson im Juni 2009 starb. " Jemanden nachzuahmen, wie Michael Jackson ist nicht möglich. Wozu das Ganze? Sich einfach nur entspannen und genießen." "Barysch * Nikov, dem Jackson von Elizabeth Taylor vorgestellt wurde, erinnerte sich an Begegnungen geprägt von Hunger und Neugier von Seiten Jackson`s über das Ballett und den Prozess der Zusammenarbeit mit Choreographen. Der Pop-König war ein völlig intuitiver Tänzer, seine Fragen über das Studium dieser Kunst, sagte Baryshnikov , waren wie die eines Kindes. Die natürliche Fähigkeit ist das was Baryshinkov am meisten an Jackson beeindruckte wenn er über ihn in liebevoller Erinnerung spricht "sein Vertrauen in seinen Körper als Tänzer". Sie wollen sagen: 'Wow, dieser Kerl, was für eine Katze. Er kann sich wirklich auf seine eigene Weise bewegen."


    Da war sein weltberühmter Moonwalk, den zwar Jackson nicht erfunden hat - es war ein langjähriger Grundtanz - die Technik wird aber für immer an den Pop-Star verknüpft werden. Es ist schwer an ihn zu denken ohne ihn rückwärts über über die Bühne schweben zu sehen, als ob er auf dem Eis oder durch einen unsichtbaren Faden gezogen wird. ("Moonwalk", obwohl einer der weltweit größten Fehlbezeichnungen, aber es romantischer als die Beschreibung der Bewegung auf einem Förderband umkehrend).


    Jacksons Tanz-Talent war ein strahlender Beweis von Anfang an. Als der Lead-Sänger der Jackson 5 als Kind absorbierte er James Brown-Schritte in seine Knochen, vor allem die Präzesion des Godfather of Soul, die Beinarbeit und seine engen Spins, die mit einem Schwung der einen Schulter begonnen. Jacksons Spaß an der Bewegung war eine instinktive musikalische Reaktion, und ebenso ein Teil seiner Attraktivität wie seine Grübchen und sein süßer Sopran. Als seine Solo-Karriere wuchs, wuchs auch die Macht, die er durch diesen geschmeidigen, knabenhaften Körper projizieren konnte. Als er in den Stadien gesungen hat, konnten sie die Elektriztät in seinem Tanz in den höchsten Reihen spüren.


    Schauen Sie sich die Stöße und das Schaudern an, die er geliefert hat als er "Billie Jean", zum Beispiel durchgeführt hat. Da war keinen Eitelkeit -Momente, keine Gelegenheit für einen Kostümwechsel oder ein gespieltes makeout mit einem Backup-Tänzer, wie Sie es in so vielen anderen Pop-Konzerte zu sehen bekommen. Es war eine Demonstration des enthalten Feuers in diesem Darsteller, der vulkanische Selbst-Ausdruck, der unabhängig von den Merkwürdigkeiten seines persönlichen Lebens, einen positiven Ausgang in einem physischen Display perfektionierte. Dieses physikalische Feuer ist das, was Jacksons Erbe in einer Weise ausmacht, dass Whitney Houston oder Donna Summer so betrauert sie auch sind, nie genießen werden. Die erkennbaren Züge, die kinetische Aufregung und das visuelle Spektakel des Jackson Konzert-Erlebnisses können wiederbelebt und multipliziert werden, mit einer Besetzung von Hunderten, obwohl der Star fehlt.


    Cirque du Soleil wird es mit Blut befleckten Mumien machen, Charakteren insperiert vom Thriller-Video, tanzend in einer "neu-interpretierten" Choreographie. Es wird auch ein Chor von Darstellern in roten Biker-Jacken geben wie sie Jackson trug in seinem "Beat it". Und Hip-Hop-Tänzer auf der Bühne in einem Riff auf dem Jackson-Video das er mit Basketball-Star M. Jordan machte. Es gibt sogar eine Nummer, die für Jacksons konzipiert wurden für die "This is it"-Tour, an der er arbeitete , bevor er starb.


    "Dies wird eine Show, die Michael nicht mehr machen konnte", sagt Phillinganes in einem Werbe-Videoclip. Vielleicht. Aber im weiteren Sinne, hat Jackson das alles schon getan. Deshalb existiert diese Show.

  • ..ahjaa..nun wachen sie langsam auf..:top


    Michael Jackson The Immortal World Tour


    Seine Tourneen waren die größten Events der modernen Geschichte. Jetzt kann man den Nervenkitzel und die Musik, die unsterbliche Legende und die Leidenschaft noch einmal erleben!


    Michael Jackson THE IMMORTAL World Tour von Cirque du Soleil, lässt Genie und Gefühl des King of Pop überlebensgroß wiederauferstehen. Die einzigartige Show überträgt Essenz, Inspiration und Talent des Michael Jackson in fantastische, monumentale und farbenprächtige Visionen des Cirque du Soleil. Michael Jackson THE IMMORTAL World Tour kommt von Mitte November bis Ende Dezember nach Deutschland und Österreich, wie die Erben von Michael Jackson und Cirque du Soleil bekanntgaben.


    Die fesselnde Fusion aus Musik, Tanz und optischer Opulenz lässt den Zuschauer in die kreative Welt von Michael Jackson eintauchen. Die gigantische, elektrisierende Arena-Produktion offenbart, warum er wie kein anderer die globale Pop-Kultur geprägt hat. Michael Jackson THE IMMORTAL World Tour verwandelt vor den Augen des Publikums seine Songs in unvergessliche Fantasy-Bilder und artistische Expressionen. Michaels Bewegungen werden sprichwörtlich auf den Kopf gestellt. Die Show richtet sich an Fans, die den Superstar verehrt haben, aber auch an Unbefangene, die zum ersten Mal mit der künstlerischen Schaffenskraft Michael Jacksons konfrontiert werden. Das Mammutspektakel erfasst Wesen, Kosmos und Inspiration des King of Pop, zelebriert sein Vermächtnis, das nach wie vor Generationen bewegt.


    Michael Jackson THE IMMORTAL World Tour eröffnet Einblicke in eine Fantasiewelt, wo die Wurzeln des Menschen und Musikers sowie der Ursprung seines kreativen Impulses offengelegt werden. Es ist der Versuch, seine Motivation, seine Affinität zu Musik, Märchen, Magie, Tanz und der fragilen Schönheit einer vermeintlich harmonischen Natur zu entschlüsseln.


    Quelle: http://stadtleben.de/deutschla…-the-immortal-world-tour/

  • Pollstar’s Mid-Year Charts & Figures



    Lower ticket prices, a drop in the number of tickets sold and Cirque du Soleil are all factors in Pollstar’s Mid-Year Analysis.


    The top-grossing act during the first six months of 2012 wasn’t a band or an artist with a mega-selling album. Instead it’s Cirque du Soleil – “Michael Jackson: The Immortal,” which played 95 shows in 46 cities and sold 703,793 tickets for a total gross of $78.5 million.


    Other acts among the top five on Pollstar’s Top 100 N.A. Tours are Roger Waters with the former Pink Floydian selling 575,444 tickets for a final gross of$61.9 million; Van Halen’s 448,506 tickets sold resulting in a final gross of $44.9 million; Kenny Chesney selling 386,969 tickets and grossing $33.9 million; and Lady Antebellum’s 708,715 tickets sold giving the group a $30.9 million gross for Jan.-June.


    Crunching the numbers, the intrepid mathematical geniuses in Pollstar’s Boxoffice Department determined that the Top 100 Tours in North America generated a combined gross of $1,125.9 million, up 1.2 percent over last year.


    But it wasn’t just a good six months for concerts. Fans got a break on ticket prices with the average dropping $6.34, or 9.4 percent, to $60.68, the lowest since 2007 when the average ticket price was $58.61.


    How did the concert industry manage to make more money, yet sell lower-priced tickets than the first six months of last year? Pollstar president and editor-in-chief Gary Bongiovanni said more shows and lower prices certainly helped.


    “The concert industry appears to have made some successful adjustments to better reflect today’s economic realities,” Bongiovanni wrote in Pollstar’s Mid Year Business Analysis.


    “Simply put, ticket prices have been lowered and venues have been downsized. To make up the revenue, many artists are working more shows. The Top 100 Tours of North America played shows in a combined total of 2,822 cities. That represents a 17.4 percent jump in the number of markets or 420 additional played over what we saw in 2011.”


    On a world-wide basis, Roger Waters has been the 1,000-pound gorilla, dominating Pollstar’s global chart by playing 63 shows in 40 cities and selling 1,431,852 tickets for a total gross of $158.1 million. By comparison, second-place Bruce Springsteen & The E Street Band played 34 shows in 29 cities, selling 925,839 tickets for a total gross of $79.9 million.


    The other three acts at the top of Pollstar’s Top 50 Worldwide Tours are Cirque du Soleil – “Michael Jackson: The Immortal” and its $78.5 million gross; Coldplay’s $73.9 total gross and Lady Gaga with a $67.2 million gross.


    But don’t go thinking Roger Waters is a sure bet to dominate the chart come Dec. 31. Madonna, who launched her MDNA tour in Israel May 31, has yet to play the U.S. Once those ticket sales are counted, the Material Girl could find herself in our rankings’ higher altitudes, sharing space with Roger, Bruce, and Cirque du Soleil.


    But we’re just giving you a brief rundown of our stats and figures for the first six months of 2012. What you really need to do is dive head first into the data pool and check out all the numbers for Jan.-June. Click here for Pollstar’s Top 100 North American Tours and here for our Top 50 Worldwide Tours.


    pollstar.com

  • ..gestern hat offensichtlich Michelle Obama die Show in Washington besucht...


    Last night's show was so crazy, stuff went wrong in our show because of the theory that the secret service had equipment that messed with all of the frequencies of our's, lol but Michele Obama seemed to really enjoy the show anyways =P going on a private tour of the Capital with the head of homeland security and his wife before tonight's show, how fricken cool is that?!?! ='D
    https://www.facebook.com/Desir…t/posts/10151267889714488
    __________________


    The top-grossing act during the first six months of 2012 wasn’t a band or an artist with a mega-selling album. Instead it’s Cirque du Soleil – “Michael Jackson: The Immortal,” which played 95 shows in 46 cities and sold 703,793 tickets for a total gross of $78.5 million.
    Das Top-Einspielergebniss während der ersten 6 Monate 2012 (Nord-Amerika-Tourneen) hatte keine Band oder ein Künstler mit einem Mega-Album. Stattdessen ist es Cirque du Soleil-"Michael Jackson: The Immortal" mit 95 shows in 46 Städten und 703793 Tickets und einem Einspielergebnis von 78,5 Mio.



    http://www.pollstarpro.com/files/cha...ToursTours.pdf


    http://www.pollstar.com/news_article.aspx?ID=802058

  • Director still tours with Michael


    Former arranger with Jackson Five now oversees MJ's music in Cirque show

    By Glen Schaefer, The Province August 9, 2012



    It's strange to hear someone refer to the late pop star Michael Jackson as "Mike," but if anyone has the right to do that, it would be keyboardist-arranger Greg Phillinganes.


    The Detroit-born musician has a creative history going back decades with the superstar, recording with Jackson when he was still with the Jackson Five, touring with him, and - one of their many pop-culture milestones - contributing the propulsive keyboard parts to the song and album Thriller.


    Phillinganes is back touring with Jackson these days, in a sense, as he nears a year on the road as musical director of the Cirque du Soleil arena show Michael Jackson: The Immortal. The keyboardist's spectrum of work includes dozens of music's greatest - George Harrison, Willie Nelson, Ray Charles, Elton John, Paul Simon, John Mayer - it would be easier to list the stars he hasn't played with in more than 30 years of studio and con-cert work.


    But Michael Jackson's appeal was unique, says Phillinganes.


    "The thing that separates him from every other artist is his incredibly wide mass appeal - he got the babies as well as the grandmothers," Phillinganes says.


    "Elvis didn't do it, the Beatles didn't do it, Frank Sinatra didn't do it. Only Mike - even since his passing. A month before the tour my own seven-year-old magically clicked into Michael. They come dressed in the gear, they do all the dance moves, it's extraordinary.


    "He got raked through the coals, severely scrutinized, for that very thing that made him unique to kids, and that is his love of kids. They picked that up, his love of all the things associated with childhood, the whimsical elements. It came across in his music and his performances."


    Phillinganes and the Jacksons were all barely out of their teens when he was hired as an arranger on the Jack-son Five's 1978 Destiny album. A record exec suggested he meet with the group after Phillinganes worked with Stevie Wonder.


    "Next thing I know, I'm in a room with Michael and the brothers," says Phillinganes, who was just a couple of years older than former child star Michael. "It was a bit overwhelming to be in a room with guys you had worshipped in junior high school, but it was great. We clicked really well. My first arrangement was for the song Blame It On the Boogie."


    Phillinganes is calling this day from Buffalo, and the next day the show will be in Boston. The show has been touring North America since last October, making its second stop in Vancouver. It heads to Europe in the fall, and continues into next year with a swing through Asia.


    Unlike most Cirque shows, the Jack-son show aims to recreate an arena concert experience. Phillinganes leads a live 12-piece band that accompanies Jackson's voice and instrumental tracks from the original recordings, as the soundtrack to video images, with a cast of some 40 dancers and acrobats alongside the musicians.


    So the keyboardist is playing along with his pre-recorded musical history. You suggest that even without this show, hardly a day could go by when he didn't hear some of his Jackson songs played back to him.



    Read more: http://www.theprovince.com/ent…/story.html#ixzz23FNeiEz2




    http://www.theprovince.com/ent…ichael/7062480/story.html

  • Michael Jackson show continues to conquer the box office



    ‘The Immortal’ returns to Southern California, still dominating the touring world.


    When Cirque du Soleil titled its new Michael Jackson show "The Immortal World Tour," the name wasn't just symbolic. Its second appearance in Southern California this year, Tuesday and Wednesday at the Staples Center, is only the beginning of a large, seemingly endless life for this glitzy tribute to the King of Pop.


    The Quebec-based company has graduated from humble beginnings as an itinerant New Age-y tent circus into a worldwide live-entertainment juggernaut that can craft multi-media events of unparalleled size and sophistication.


    Cirque pays special attention to Las Vegas and Southern California, two parts of the world that have been especially good for its bottom line over the last quarter-century.


    Its valentine to Hollywood, the permanently running "Iris," revitalized an under-utilized and troubled Los Angeles albatross (the former Kodak Theatre, now the Dolby Theatre) thanks to an investment of more than $110 million and an aggressive marketing campaign.


    Cirque's MJ show, which debuted in Montreal last October and opened at Las Vegas' Mandalay Bay Hotel and Casino in early December, will have a permanent home there. After the departure of "The Lion King" from the Mandalay Bay at the end of 2011, construction crews began a one-year makeover for a completely different version of "The Immortal" with a larger and more elaborate set. It is slated to open in May 2013.


    Meanwhile, the incarnation of "The Immortal World Tour" that began in Vegas is living up to the screeching pre-opening hype. Cirque's investment in the show and its ambitious multi-year plans for it have proven good bets so far.


    Soon after it opened in Vegas, the revenue numbers were eye-popping. Pollstar reported that "Immortal" was the highest-grossing live show in the country, with nearly $2 million in tickets sold for each night of its initial run through Dec. 27. According to Pollstar it was the top-earning touring act during the first six months of 2012, playing 95 times in 46 cities and selling 703,793 tickets for a total take of $78.5 million.


    We talked to Travis Payne, one of 12 choreographers who worked on "The Immortal" with its director, Jamie King, about the phenomenon of the show, his long association with the late pop star, and how everything came together. Payne collaborated with Jackson for many years and was the principal choreographer for the singer's "This Is It" international tour, which was cut short by Jackson's 2009 death.


    The Orange County Register: We saw "The Immortal" when it opened last December in Las Vegas. Has the show changed since then?


    Travis Payne: That's the last time I saw it, too. I've been busy. I will see it again in L.A. With a show the size and scale of "Immortal," something is always being retailored. The biggest deal was in the (original show) we had this gigantic Giving Tree. It was the centerpiece of the show. That presented problems in some venues because of the weight, so we changed it.


    The Register: It sounds like your attention is split right now.


    Payne: We're gearing up for the second show that will live permanently in Las Vegas starting next year. That's huge. (The touring and Las Vegas productions) will be two totally different shows. Jamie King is directing (the permanent show) and I am choreographing with a team.


    The Register: What was your biggest challenge when working on "The Immortal"?


    Payne: My principal responsibility was to reproduce Michael's classic choreography with a new generation of performers. We're working with songs that everybody knows: "Thriller," "Dangerous," "Smooth Criminal." We wanted to audience to see those songs more or less as they remembered them. It was about paying homage to all this great work, and not to simply recreate it but re-imagine it while keeping all the signature moves and shapes intact.


    The Register: What was it like working with kids who weren't around when these songs were new?


    Payne: I tried to communicate as much of the back story behind the movement as possible, and the reasoning for certain things. Of course, there was a team of coaches as well as more than 60 actors and dancers and singers and musicians. It was a huge machine. The schedule had to be very clever for us to be able to have the dancers that we needed when we needed them, in the midst of their make-up sessions and physical fitness classes. It's like putting on a ballet, a musical and a rock concert all at once.


    The Register: MJ's talents as a dancer and choreographer are often overlooked. What was the essence of his genius in that area?


    Payne: I think he was able to create a movement language that was all his own. He would take his inspiration from different places, whether it was Baryshnikov doing a ballet or urban kids on the street doing hip-hop or even matadors in the bull ring. He admired Fred Astaire, Bob Fosse, Diana Ross. Over the years he remained a student of movement. He had different collaborators along the way. I was fortunate to be one of them starting in 1992. We would bounce moves and shapes back and forth. What I loved about his movement is that there were really no rules. And it was simple enough that his fans could do the moves, but innovative enough to catch your eye.


    The Register: What did you learn from working with Michael?


    Payne: He was a total perfectionist. Every experience was different, but we were always creating at the highest level. The energy was great. I knew it was a special time. He was great mentor, but he taught by example. I worked hard, but it never felt like work.



    ocregister.com

  • Die Tour in Nordamerika ist nun zu Ende. Es geht weiter nach Mexico:


    ..hier ein paar Tweets von Kai Chase, die die letzte show in LA sah. Die Karten hat sie offensichtlich von Kathrine geschenkt bekommen



    kai chase ‏@chefkaichase
    Going to see the MJ Immortal Cirque Du Soleil show tonight. What a wonderful pre-birthday gift. Thank you, #katherinejackson!!


    kai chase ‏@chefkaichase
    Me and my girlfriend Angie are settled in our seats and ready to "rock" to my forever boss and friend...Mr. Michael Jackson!!


    kai chase ‏@chefkaichase
    I had such a great time tonight at the MJ Immortal show. I laughed, I cried, I danced, I sang and I celebrated!


    kai chase ‏@chefkaichase
    ...And what's up with "Bubbles?". Was that suppose to be him on stage with MJ?? LOL!!


    kai chase ‏@chefkaichase
    @ANNIEisNOTokay my favorite cirque performance was Human nature and my favorite part was MJ on LCD screens!

  • ich bin mal gespannt... wir haben unserer freundin zum runden burzeltag 2 eintrittskarten geschenkt, weil... wir waren damals zusammen in münchen beim history konzert und sie und ihr ehemann schwärmen heute noch davon, yes!!! und wenn nur ein bruchteil von michael rüber kommt, wäre das schon phantastisch... :top

    [SIZE="7"][SIGPIC][/SIGPIC][SIZE="7"][/SIZE][/SIZE]
    [CENTER][/CENTER]


    Gone to soon... We never forget you :ehre

  • Die Promotion für CdS scheint jetzt langsam anzulaufen. Gestern lief zb. ein paar mal auf ProSieben Werbung für die Show.(hach Gänsehaut :wub ) Evtl. ja schon länger, aber ich habs gestern das erste mal gesehen. :ja


    Und auch Eventim macht nun deutlich stärker Werbung auf der Website. Andere Seiten ziehen da bestimmt auch noch nach:


  • Am Samstag tritt der Cirque du Soleil in *Verstehen Sie Spaß* auf..........vielleicht Immortal :? das wäre doch geeeeiiiiiilllll musss ich unbedingt reinschauen :ja

    [CENTER]Some people like to sleep well and give.
    Some people like to eat well and take.
    I guess, I like to sleep well!

    Michael Jackson[/CENTER]

  • Ich wäre nach Hamburg gekommen, wenn Suzi nicht in Hannover wohnen würde, also fahre ich gen Süden.


    sigoyf.jpg
    Para amarte
    Necesito una razón
    Y es difícil creer
    Que no exista una más que este amor
    Pero olvidaste una final instrucción
    Porque aún no se como vivir sin tu amor

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!